Alla inlägg under maj 2007

Av Heidi - 6 maj 2007 00:30

 Jea kom förbi idag, riktigt trevlig ridtur, red mot pålberget, men har inte tinat upp hela vägen än, synd :/ Hoppade några skutt med tok (första för iår!) Jisses så hon bjööööd, tyckte det var riktigt jäkla kul :D Vic & Jea tog också ett skutt, Vic hoppade hööögt över, takterna sitter fortfarande i trots dom 23åren :) Han tyckte det var riktigt kul han med :)

 Skjutsade hem Jea, färgade håret (jo, behövdes verkligen..) Tog sin lilla tid, men kom hem strax efter 00. Gillar min bil mer o mer för varje meter man kör ^^ Nåväl, tur att man jobbar eftermiddag imorgon, skönt att få sooova ut! Är ju ingen direkt morgonmänniska om man säger så..


Ska iallafall hoppa i säng nu, segt på internet ikväll.. Nighty

Av Heidi - 5 maj 2007 23:50


Fick med mig bror att smörja läder! (jisses det trodde jag aldrig) ^^

Smort allt nu ialf..

2 sadlar, 6 träns, 1 martingal, 1 tidermantygel, 1 graman, 1 travsele, 2 bröstor, 2 lädergrimmor..var det allt? hmm..tog ialf hela eftermiddagen..


Fotade brors dator lite, med alla neon ljus och lysande sladdar. Tur att man har stativet, hade gått åt skogen annars :P


Taking Life var för övrigt en ganska tråkigt film, för jag somnade ett x antal gånger..

Av Heidi - 5 maj 2007 12:26


Riktigt jävla kallt ute idag, regnar lite smått också. Fan, jag som skulle putsa läder idag..


Loppishuset idag, var bara samma gamla skrot.. mor köpte några mattor ialf, satte dem i bagageluckan, stängde igen, centrallåset gick igen?! Den låste alla dörrar genom att jag stängde igen bagageluckan..? Skumt.. Tur att jag hade nyckeln i fickan.. På vägen hem låste den och låste upp några gånger, någon matta där bak måste ha legat och tryckt på något konstigt sätt.. Kom hem, skulle ta ut mattorna, bilen låstes igen, men nyckeln i bilen..ehm..jaha.. Tur att vi inte hann stänga igen bagageluckan, fick öppna lilla hålet där och peta med en pinne på låset, öppnades tack o lov, snabbt ut med nycklarna :P Inge roligt att bli utelåst när man inte har några reservnycklar, kanske bäst att fixa?


Kallt o jävligt som sagt, tror hästarna kanske får vilodag idag, mina knän börjar strejka när det kommer kyla. Får se om det blir bättre framåt eftermiddagen.

Av Heidi - 4 maj 2007 23:55


Bättre väder idag, var riktigt varmt i solen faktiskt.. :)

Tömkörde fröken, jobbade på riktigt bra, travade lite över bommar och tränade på övergångar, stolt över tanten :) Men svettigt var det..


Dressyrpass för Victor, han verkade inte alls trivas på det 3 delade bettet längre, så jag testade tokans mässing 2 delat, mkt bättre! Han var dock rädd för det mesta idag,he. Var lite plast som blåst över till våran tomt, det var riiiktigt farligt. Fjant gubbe, inte ska man väl hålla på så när man är 23? Det är unghäst fasoner ju :P


Lite bilder oxå.. http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09750000-09759999/640x480/9755823.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09750000-09759999/640x480/9755826.jpg

 Funderade på att smörja läder, men skjuter upp det till imorgon, kanske man kan muta bror att hjälpa till..he.


Kollat Flightplan(?) vet inte vad jag ska tycka, var lite förutsägbar..


Nåväl, nighty

Av Heidi - 3 maj 2007 20:33


Riktig pissdag..vet inte om det regnade eller snöade, verkar vara bättre nu ialf.

Longerade Victor, han var riktigt pigg, ville bara springa mer o mer, lyssnade inte på mig i början alls, han tyckte det var sååå skitkul att kuta runt o fjompa ^^  Dressyrpass med fröken på gården, far fotade lite :)

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09710000-09719999/640x480/9716302.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09710000-09719999/640x480/9716304.jpg

 http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/09710000-09719999/640x480/9716305.jpg

Så söt i min ihopslarvade fläta :)


Nåväl, händer väl inte så mycket annat..

Av Heidi - 2 maj 2007 19:01


Då var man halvtidsjobbare nu då.. Ringde till facket som sa att jag skulle ringa till a-kassan och a-kassan sa att jag skulle åka till arbetsförmedligen.

Så nu har jag skrivit in mig där, fick papper som jag & chefen ska fylla i, och så är det väl bara att hoppas att jag får stämpla upp resten, och att ingen skuttar in och vill ge mig jobb, ingen lust att ha 2 deltidsjobb. Så nu ska jag mjölka kossor på halvtid fram till Augusti, sen blir det att rulla tummar o söka jobb på heltid.

Var ute o red i snålblåsten, Victor var verkligen rädd för allt & alla, speciellt balplast som flyger, vääääldigt farligt. Red lite dressyr med fröken på gården, men även hon var lite fjantig idag, en matta som hänger på vädring skulle attackera och äta upp henne..(iallfall så hon trodde)

Ja, det är väl det jag har hunnit med idag, ja förutom 4timmars jobb i morse.

Nu ska jag hitta mig något att äta och sen vänta på looost.. :)

Av Heidi - 1 maj 2007 19:27


Ska skärpa mig..ska uppdatera oftare..

Idag har det vart byte av sommardäck, bror hjälpte till för en tjuga, he :) Även hästarna fick bort sina broddar, så nu ska dom väl inte snubbla så mycket när man rider på grusvägarna. Victor ser allt lustig ut när han bara har lite vinterpäls på magen o halsen, nästan skabbig ut. Men så ser han ut varje vår, tror det är för att han har sån stor skillnad på fägerna på sommar & vinterpäls. Tokan är lite seg som alltid, men det sista släpper hon väl nu i maj :P

Jag & Far for på en fotorunda upp för pålberget http://www.pixbox.se/alb374161 blev väl några hyffasde bilder ialf. Fotade även lite på kvällen, http://www.pixbox.se/alb368388 Svårt att hålla händerna borta från systemaren (Canon EOS 400D) ^^

Även en lyckad bild på Victor; http://www.pixbox.se/pic_show_id9634485.html

Sen var det ingen House ikväll, det var ju lite surt..

Presentation

Omröstning

Favorit systemkamera?
 Canon
 Fujifilm
 Hasselblad
 Leica
 Nikon
 Olympus
 Panasonic
 Pentax
 Samsung
 Sony

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards