Alla inlägg under juli 2008

Av Heidi - 24 juli 2008 19:34



"118100 tror att [BlackRose] är en supersöt och genomvänlig själ på 22 vårar.
Hon har ett mycket stort miljöengagemang och ett brinnande fotointresse.
Hon kombinerar ofta dessa två genom att ta fotografier på djur och natur,
bäver i motljus på liten höjd är favoritmotivet. Dessutom är hon tuff."


_________________


Bäver i motljus på liten höjd?

Miljöengagemang...? ehm.. Skrev på någon lista på aftonbladet en gång, inte mer än så..

Av Heidi - 10 juli 2008 21:03


Yes, idag var det dagen D. Dags för efterkontroll och visst gick det vägen! Gick på max 3min för honom att kontrollera handbroms och styrleden :)


 Fixat 2008-07-10
- Besiktning, efterkontroll - Godkänd på hanbroms och styrled
- Besökte Luleå bildemontering för att kolla upp lister, fanns ej.
- Ringde BMW i Luleå för prisuppgift på nya lister + clips = över 2000kr(!!!!)
- Flyttat över några lister från 518

- Fixat fast tanklocket och bytt tankkork från 518
- Putsat bort "geggan" i underkant och sprayat ett lager med svart lack.


 Ingen som har några "steg för steg" anvisningar till BMW om hur man får lös fönsterlisterna så man kommer åt att tona snyggt? :(

Av Heidi - 9 juli 2008 20:22



  • Ringde och sa upp försäkring på 518
  • Tecknade trafikförsäkring på 520
  • Tonat klart (tona om sidorutorna när jag vet hur)
  • Bromsskivor på plats
  • Tömde hela kylsystemet och fyllde på ny glykol + luftning
  • Limmat fast tyget på höger sidodörr



Besiktning imorgon!!


-nervös- 

Av Heidi - 8 juli 2008 23:19


Körförbud inträder på bilen på måndag, så måste besiktas snarast!


Meckandet har påbörjats;


  •  Skruvat på dimljusen
  •  Byte av handbromsbackarna bak
  • Byte av bromsklossar bak
  • Fixade adapter till antennen
  • Beställde bromsskivor - framme imorgon
  • Påbörjad toning (ser förjävligt ut, få lös fönsterlister? hur?)
  • Ställde av min andar BMW


Sjukt trött.. 

Av Heidi - 7 juli 2008 12:48

Yes, var in på banken idag och fixade pengabekymmret, och nej jag har inte rånat någon bank.. ;p


Så idag efter kl 17.oo så får jag köra hem en BMW 520i 


Det känns faktiskt riktigt bra! *lycka* 

Av Heidi - 6 juli 2008 22:45


Yes, satt och kollade lite annonser idag och ringde runt lite, men fastnade för en BMW 520i - 91


Heidi köpa ny beemer?


Provkörde, allt kändes bara frid och fröjd, inget klonkande, vibrerande eller gnisslande! Dock lite småfix med bromsskivorna som måste åtgärdas. Tur att man har en del meckar skills ;)


Min stackars röda rubin kommer ta alldeles för mycket tid och framförallt pengar att fixa, så gissa om jag är sugen nu..


Köpa trisslott imorgon..?

Av Heidi - 5 juli 2008 22:42

Jag har börjar slarva med detta nu igen.bah Bättring ska försökas med.



© Tyskland / 2008


© Sthlm > Malmö > Danmark / 2008

© Kolmården / 2008

Av Heidi - 4 juli 2008 21:29

Nu har Plupp varit försvunnen i 3 veckor. Inte alls likt honom som alltid vart en "hemmamus" och knappt lämnat tomten annat än när han följde efter mig på mina fotorundor. Jag befarar att det värsta har hänt. :'(



~*~*~*~ Älskad & Saknad ~*~*~*~

Presentation

Omröstning

Favorit systemkamera?
 Canon
 Fujifilm
 Hasselblad
 Leica
 Nikon
 Olympus
 Panasonic
 Pentax
 Samsung
 Sony

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards