Alla inlägg under april 2008

Av Heidi - 30 april 2008 12:53

Nu bär det snart av söderut, Tjoho!


..inga bilder anmälda till UCP08. Och mycket tveksamt att det blir något nu när jag åker ner. Deadline är söndagen den 4e maj, och då är jag fortfarande i Sthlm. Och jag hade väl behövt min dator för att hitta lämplig bild. Nåväl.



Ska stressa vidare.. 

Av Heidi - 28 april 2008 17:19

Ja, mer behövs väl egentligen inte sägas? Måndag, Måndag, Måndag, Måndag.


Måndagar är inte mina favorit dagar. Jobbat morgon, man får börja skotta och städa efter dem som jobbat helg, knappt något som blir gjort. Blev 04-11, utan frukost. Inte konstigt att jag fick huvudvärk.


Vattumannen 21/1-18/2

"Månen ger dig en sensuell och spännande måndag. Vissa vänner förstår sig inte på dina nya idéer alls."


Sensuell måndag? o_Ó

Spännande måndag? o_Ò 

Nya ideér? o_Ó 


(bah!) 

___________________ 


Nu ska jag gå och sätta mig i gömslet, trots att det knappt är en plusgrad, blåser snålt och är dimma/mulet.


Vad som helst utom att sitta här hemma.



(saknar dig hjärtat)

Av Heidi - 27 april 2008 22:11

Farbror Victors tur idag, tog väl bara närmare 4timmar (...)

Bråkades lite, och min "hovslagare" är ingen utbildad hovslagare ännu, han tränar och försöker. Han får ju sakerna gjorda, även om det tar lite tid. Men det blir väl bättre med tiden.


Jag vill gå och sova en månad eller två.. 

Av Heidi - 26 april 2008 20:09

Hovslagaren till Fröken Torfröken idag. Skötte sig fint. :)


Farbror Victors tur imorgon.


__________


Tog äntligen tummen ur..ja. Och plockade lös extraljusen på beemer. Blev mycket snyggare!


Snyggare utan xtraljusen :)



tjo..

Av Heidi - 24 april 2008 11:25

50-öringen hänger löst. Riksbanken håller just nu på med en översyn av våra mynt och sedlar och 50-öringen kommer att försvinna, tippar experter inom området.


"– Den är impopulär både bland handlarna och folk i allmänhet. Den är ju inte värd något – tappar man den på gatan bryr man sig inte ens om att ta upp den."


:O !!!


Då måste jag alltså in och växla in mina 100-tals 50-öringar snart! Börja samla på 10:or istället?

Av Heidi - 23 april 2008 20:54

Jobb hela veckan = mindre att läsa här.


Händer ändå inte så mycket intressant, dessutom tvivlar jag på att jag har några trogna läsare. Skriver väl mest bara för att, och komma ihåg vissa grejjer.


Beemer blev tvättad idag efter jobb, tvingade bror att byta till sommardäck medans jag jobbade (någon nytta ska väl snorungen göra också).


Så nu är Beemer ren och har sommarskorna på, kan bli spännande med sommardäcken.. ;)


Jag tycker minsann att det är min tur att vara ledig nu. 

Av Heidi - 21 april 2008 13:18

Jag började sätta mig till rätta i tältet, riggade upp stativet, fixade sittunderlaget osv. Och mitt i pysslandet så flyger det förbi två svanar högst 6-7meter från tältet.. Gissa vars kamera låg?! I väskan självklart! :/ Attans osis säger jag bara.


Satt där och ugglade i kanske 1½ timme, såg svanar och tranor några hundra meter bort, mitt ute på isen utan någon vattenfläck. Trodde dom ville ha öppet vatten? Ska man flytta tältet måntro..hmm.. 


 http://www.pixbox.se/pic_show_id19968719.html dessa fåglar blev dagens skörd, endast. Tyvärr.

Av Heidi - 21 april 2008 07:03

Pissväder ute imorse när jag vaknade.. Ska avvakta och se om det klarnar upp. Jag med min vanliga otur..

Ovido - Quiz & Flashcards