Alla inlägg under juni 2007

Av Heidi - 28 juni 2007 20:31


Regn..regn..regn..hela dagen..


"Regn är sådan nederbörd som endast består av vattendroppar. Dropparnas radie varierar normalt mellan 0,05 och 3,0 mm. Vid vanligt regn är dropparna större än 0,25 mm. Vid mindre droppar är det duggregn."


Stackars lille Vic, stod och frös imorse, var snabbt hem och hämtade vintertäcket, nu på eftermiddagen var han varm och go igen, får gå med täcke inatt, verkar ju inte bli ngt uppehåll i regnandet..


Vart tjuvar i farten inte långt från jobbet imorse, var en masssssa polisbilar när jag körde hem..läskigt. Inte ofta man ser dem här ute i skogen :P


http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=63819&cat=1&pageIndex=0&arkiv=False



Av Heidi - 26 juni 2007 22:18


Yepp, fick bara för mig i morse att sticka en sväng till Finland, köpa finskt bröd, finsk mellanöl och en salmiakki. Mor & far hakade på, annars hade jag väl aldrig hittat :P


En trevlig liten utflykt, hann dock inte besöka det där..IKEA.. det stället ska visst vara lite poppis, får väl ta det en annan dag :)


Godaste vegburgarna finns i finland också, jisses vad god den var, och inte en liten potion heller, ungefär dubbelt så stor som i sverige, fast till samma pris. Ska man kanske ta och lära sig finska igen och flytta till tusen sjöars land? :)

Av Heidi - 17 juni 2007 12:24



Jisses, bror fyller 17 idag.. Jag börjar känna mig gammal.. :/

Av Heidi - 7 juni 2007 20:55


FAN så svettigt det är på jobbet, man nästan avlider.


Satte upp tältet nu på kvällen efter jobbet, så nu ska man väl förhoppningsvis kunna sova på nätterna.. Första veckan är alltid svårast, innan man har vant sig, sen kan man inte sova utan tält :P


Min "sova-i-tält-tradition" har hållt i sig nu i närmare 6-7år. Jisses, att jag stod ut med igloon så länge, mitt 1500kr tält är mkt bättre ^^



Nåväl, ska ta in "kråkorna" nu och ge hästarna lite kvällsmar.


Nighty

Av Heidi - 5 juni 2007 14:40



Åkte på dubbla jobbpass hela veckan. förbannat. Men pengarna behövs ju alltid.


Bror tyckte att jag skulle komma ner till sthlm igen snart..hm..


Dags att åka till jobbet igen då..

SRF

Av Heidi - 5 juni 2007 10:36

..Ja..då har SRF dragit igång.. *gråter*

Av Heidi - 4 juni 2007 13:21

Vilken vääääärme.. tror jag smälter bort snart..

Går knappt att sova på nätterna, och när man väl somnat så ska man ändå upp på nån timme, hurra.


Dags att slå upp tältet snart?

Av Heidi - 1 juni 2007 21:13


Förkylningen blir bara värre och värre..

Halsont, hosta, nästäppa, huvuvdvärk och feber.


yeh, roligt värre.


Blir nog att sova tidigt, trots att jag sovit bort hela dagen.

Var riktigt tufft imorse på jobbet, kände mig nästan svimfärdig, kanske borde kollat så jag inte hade feber innan jag åkte? hm.


Nighty.

Presentation

Omröstning

Favorit systemkamera?
 Canon
 Fujifilm
 Hasselblad
 Leica
 Nikon
 Olympus
 Panasonic
 Pentax
 Samsung
 Sony

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards