Alla inlägg under november 2008

Av Heidi - 28 november 2008 18:29

..att aldrig gå in i ett släckt och mörkt rum när det ligger en hel ask med häftstift över hela golvet... (AJ!)

Av Heidi - 27 november 2008 15:03

Yes, nu har jag äntligen fått igång geotaggningen i mobilen. Kul att få se på kartan vars bilden är fotad!


Kika: http://www.pixbox.se/pic_show_id24906815.html


Arbetsförmedlingen idag..blä.


Hästarna trivs mer och mer för varje dag, och samma med mig. Fått se lite mer ridvägar nu, mer att utforska till våren!


Tjo!

Av Heidi - 23 november 2008 13:17

Yes, var över till Elgiganten i Västerås idag och förlängde mitt abbonemang, och köpte en ny telefon för 1kr. (+ försäkring).


Blev en Nokia 6220 Classic, supernöjd! :)


Woho!

Av Heidi - 20 november 2008 11:38

 Tänkte att det kanske skulle hjälpa att uppdatera mjukvaran i telefonen.. Hell no att det ville, nu kommer jag inte längre än att ställa in tiden...



Software Update Successfully FAILED!

Av Heidi - 19 november 2008 10:51

Nokia minus 2 poäng

Plockade fram min gamla hederliga Nokia som aldrig har svikit, men tydligen räckte inte ett -fulladdat- batteri för att ringa ett samtal...

Min 6288 har varit konstig ett par dagar nu. Siffran 6 fungerar inte alls, går oftast inte att svara, och går aldrig att lägga på ett samtal själv. SMS är bara att glömma. Batteriet som brukat hålla minst en vecka, har den senaste veckan dött efter en halv dag, och nu vägrar den starta alls...

Tror ni den går att sälja, så man har råd med ny mobil...?



Hurray..

Av Heidi - 16 november 2008 16:15

Går bättre och bättre med hästarna, och idag har det snöat för fullt!

Var ute på en tur med Tokan och hade Vic på släp :)



Av Heidi - 12 november 2008 18:23

Sååå nu är äntligen hästarna framme, hela och väldigt nyfikna på nya omgivningarna. Lite trötta, men det är ju förståeligt.

* Vattnade upp dem ordentligt på måndagkväll med betforvatten och uppblött hö.

* Lastade på boogievagnen kl 05:45 igårmorse, körde till Bodentravet där lastbilen stod och väntade. Lastade om fodrade ovh lastade på lastbilen och så bar det iväg mot Solvalla!


Skellefteå


* Framme på ett regnigt Solvalla kl 20.00 och lastade direkt om till den lilla hästbussen (efter en bensträckare och vattenpaus) som skulle skjutsa oss till stallet, lämnade Solvalla vid 20.30 och kom fram till stallet strax före kl 23.

* Lite stela, men väldigt uppspelta över att komma ut och röra på sig ordentligt, vandrade med dem i paddocken i 20min innan jag tog in dem och gav kvälls och nattade.

* Möts av två ordentligt spåninga hästar på morgonen och urdruckna vattenhinkar. Var full rulle ute i hagen när jag släppte ut dem och mycket nosande och frustande när dom hälsade på stallkompisarna över hagtråden.

Tycker dom har tagit resan mycket bra och tror att dom kommer trivas kanonfint här

_________________


Fick vila och lära känna hagen idag, ska försöka mig ut på en liten skrittrunda imorgon.


Sjukligt trött efter att ha sovit alldeles för få timmar den här veckan, ska försöka komma i säng tidigt om jag hinner få ordning på allt pappersarbete först...

Av Heidi - 4 november 2008 22:38

 Det verkar lösa sig!! :D


Grannen kände en tjej som känner en som kör transporter i en såndär liten hästbuss, och han skulle kunna tänka sig att köra och hämta mig och hästarna på tisdagkväll på solvalla!


Äntligen verkar det som mina ögonstenar ska få komma hem till matte! Nu ska vi bara hålla alla tummar vi har att transportören från Boden får in bokningar så att resan blir av!


*lyckorus* 


..och så måste pengabiten lösas, mindre kul.


Presentation

Omröstning

Favorit systemkamera?
 Canon
 Fujifilm
 Hasselblad
 Leica
 Nikon
 Olympus
 Panasonic
 Pentax
 Samsung
 Sony

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards